Digital post fra Hurdal kommune

Hurdal kommune innfører elektronisk utsending av fakturaer.

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Digital post fra Hurdal kommune

Hurdal kommune benytter en elektronisk kommunikasjonsløsning som heter SvarUt og sender ut post elektronisk. Posten mottar du i din valgte digitale postkasse: Altinn, digipost eller eBoks.

Fra nå av blir også kommunale fakturaer sendt ut elektronisk. Fakturaene mottar du i din valgte digitale postkasse på lik linje som all annen post fra kommunen.

Hva skjer om jeg ikke husker å åpne post digitalt?

Dersom du ikke har vært inne og åpnet posten mottat i den elektroniske postkassen innen 40 timer (på virkedager) så blir posten ettersendt deg på papir. Det er dermed ingen fare for at du går glipp av viktig post.

Jeg har efaktura/avtalegiro, hva med meg?

Dette er en endring for de som tidligere har mottatt fakturaer fra kommunen på papir i brevpost. Har du avtalegiro eller efaktura, vil du ikke merke noe til endringen. Du får fortsatt fakturaene direkte i din nettbank.

Ønsker du å opprette avtalegiro eller efaktura, gjøres dette i din nettbank. Hurdal kommune kan ikke opprette avtalegiro eller efaktura for deg.

 

Dersom du vil nekte kommunen å benytte det digitale systemet i sin kommunikasjon til deg må du registrere deg i reservasjonsregisteret. Virksomheter kan ikke reservere seg.


Publisert: 22.01.2019 14:16:03
Sist endret: 22.01.2019 14:16