På vei mot en døgnåpen kommune

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Nye innbyggerportaler

Kommunene på Øvre Romerike lanserer nye nettsider. Innbyggerportalene legger enda mer til rette for fremtidige løsninger der innbyggere og kommunen kan ha dialog.

Alle innbyggere får nå tilgang til en bedre Min side. Min side gir nå også mulighet til å se egen informasjon i Altinn. Elektroniske skjema preutfylles med data fra folkeregisteret ved pålogging.

Finn aktiviteter i ny kalender

Er du glad i biblioteket ditt? Sjekk ut aktivitetene på ditt lokale bibliotek, Vi har laget en ny og forbedret aktivitetskalender som du kan velge og vrake i. 

Kulturlivet blomstrer på Øvre Romerike. Aktivitetskalenderen er nå utvidet til også vise hva som skjer i andre kommuner. Tilreisende og turister som besøker nettsidene Visit Norway eller Visit Romerike vil finne mange av de samme aktivitene der.

Hvor går grensen? Finn svaret i kartportalen

Lurer du på hvor grensen går? Eller hvor vegen svinger - eller rett og slett hvor kommunens skoler og barnehager ligger? Vi har gjort kommmuenes egne offentlige kart mer tilgjengelig. Dette er svært detaljerte og korrekte kart, rett fra kilden. Tjenesten er i stadig utvikling.

Nytt design og klart språk

Ved første øyekast er det først og fremst et nytt og moderne design som møter deg som besøker våre innbyggerportaler. Designet er tilpasset mobile flater og er universelt utformet.

Innholdet er skrevet i klart språk, og mye er felles for alle kommunene. Dette skal bidra til økt selvbetjening.

Mot en digital kommune

Lanseringen av innbyggerportalene er et nytt skritt på vegen til en digital kommune, der innbyggerne kan kommunisere med sin kommune hele døgnet. 

Skulle det være noe du savner, noe du ikke finner - eller andre tilbakemeldinger du ønsker å gi oss, send gjerne en melding til postmottak@hurdal.kommune.no


Publisert: 27.01.2017 07:42:37
Sist endret: 09.02.2017 13:13